zondag 16 september 2012

Zakken en tassen

De kleuters gingen aan het spelen in onze klas.
Al gauw ontdekten ze overal "tassen en zakken"
vol met leuke materialen.
In de bouwhoek werden torens gebouwd.
In de knutselhoek werd er ijverig gestempeld
met verf en sponsdabbers, want Jules had een tas
 meegebracht vol lege schooltasjes.
We gingen aan de slag en toverde
de schooltasjes van Jules om tot leuke schooltasjes.
 We kleurden allerlei spulletjes die in de schooltas mochten.
Wanneer de schooltasjes droog waren konden we
er fier mee rond stappen in onze klas!
 
De kleuters genoten van het spelen en knutselen.
Ook de Juf had vanalles meegebracht .... in een hele grote zak!!
Hier speelden we spelletjes mee op de mat.:
 RI RA ROEK ... wat (WIE) is zoek ...!
Woensdag genoten onze sloeberkes weer
 van een leuk Hopla poppenspel
en leerden we een versje:
"Met mijn boekentas - tas - tas,
stap ik naar de kleuterklas - klas - klas.
Boekentas open, boekentas toe ...
En dan vlug naar mama en papa toe!!!
Hier leerden we natuurlijk ook gepaste gebaren bij!!
Jules heeft ons ook verteld wat er allemaal in zijn
rugzak zit en natuurlijk mochten de kleuters ook
vertellen over hun mooie schooltas.
Er werd ook flink gepuzzeld, ...
 
en natuurlijk werd er ook gespeeld!
 

 

Ziezo, verder wens ik jullie nog een fijne zondag en tot morgen.
Dan vliegen we erin met het nieuwe thema: Mijn klas, mijn dag!
Groetjes en kusjes, Juf An en Jules!