zaterdag 9 januari 2010

Winterweer

Na 2 weekjes vakantie, boordevol kerst- en nieuwjaarsfeesten, zijn we in ons klasje weer van start gegaan. Eerst maakten we kennis met het nieuwe vriendinnetje: Chloë en konden we samen genieten van de witte sneeuw. Ja, de winter is in 't land en dat hebben we al goed kunnen voelen: warme jassen, mutsen, sjaals, wanten en handschoentjes komen nu goed van pas. Buiten is het koud, glad, mistig, ijs, ... daarom speelden we tijdens de lange middagpauze binnen in de gymzaal samen met de kleuters van K1.

We leerden meer over begrippen warm en koud, groot en klein, ... en we leerden een heel nieuw woord: "KOU-KLEUM". Dit woordje kwamen we tegen in een verhaaltje en onze kapoenen vonden het super om uit te spreken. Zelfs de volgende dag wisten ze het nog, het is dus zeker blijven hangen. We deden ook bij onze Jules warme kleding aan.
En sponsten met badsponsen een groot blad blauw. Als het droog was werden het regendruppels! Over die regendrupels leerden we ook een liedje. Dit kregen jullie donderdag al mee om samen thuis te zingen en in het liedjes en versjes mapje te bewaren!

We deden ook allerlei spelletjes met onze wantjes en knutselden er grote en kleine met vingerverf en zelf geknipte glanspapiertjes. En als we het koud hadden en niet wilden veranderen in een kou-kleum zeiden we het volgende versje op:

Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

Met mijn voeten
spring ik op en neer.

Met mijn armen zwaai
ik heen en weer.

En bibberen? Dat doe
ik niet meer.

Jullie horen het, het was een "koele" week met veel "warme" momenten. Tot maandag! XXX Juf. An