zaterdag 24 september 2016

IK 

We begonnen de week met een spiegeltje,
we bewonderden onszelf 
en tekenden dat het kindje in de spiegel
 in ons "kindje van de maandboekje"

 Natuurlijk werd er ook nog gewerkt in onze klas:
Voorbereidend rekenen, 
lezen en schrijven kwamen weer aanbod!
We maakten onze eigen spiegel 
en kleefden er een patroontje rond (algoritme).
 We maakten een vriendenboekje
 dat binnenkort met de kleuters mee naar huis komt, 
de volgende dag lezen we tijdens het onthaal
 voor wat er in ons vriendenboekje staat! 
Voorbereidend schrijven:
 Er werd geoefend op onze eigen naam schrijven
 in drukletters, de juiste potloodgreep is belangrijk. 
We leerden een versje
IK
IK heb een spiegel in mijn hand,
en iemand lacht naar mij,
 heel charmant.
Mijn spiegel heeft een handvat en is rond,
Als IK er in kijk dan zie IK mijn neus,
 mijn ogen en mijn mond.
Wil jij IK ook eens even zien?
Kijk maar in mijn spiegel,
 dan zie je IK misschien.
 En natuurlijk werd er gespeeld.
En we vierden een beetje feest,
 want onze juf is zondag jarig 
en trakteerde met een lekkere zoete appel 
vers van bij de fruitboer.

tot zover het korte verslagje uit onze IK week!
Volgende week vliegen we erin met het
 thema prinsen en prinsessen
 Maandag 26 /9 is het facultatieve verlofdag en 
dinsdag 27/9 gaan we een dagje ravotten
 in de binnenspeeltuin Kinderryck in Bilzen!
Alles info hierover vinden jullie op de reeds 
meegeven briefje in hun post-mapje.

We kijken er al naar uit!
xxx Juf An en Pompom