zaterdag 26 januari 2013

Hier ben ik ... hatsjie, hatsjoem!

De tweede week na de kerstvakantie
gingen we op zoek naar "Juleke,
want de kleine deugniet had zich verstopt!
Gelukkig werd hij snel gevonden.
Hij had zich verstopt in een bedje in de poppenkamer. 
We leerden er een liedje over:
We veranderde het liedje door:
Waar is handje?
Waar is duimpje?
 Waar zijn mijn voetjes? ...
Daarna gingen we waarnemen van ons lichaam.
Met de spiegels die onze vriendjes meebrachten
gingen we kijken in de spiegels en naar elkaar
en maakten we een ontdektafel!
Natuurlijk werden de spiegels ook gebruikt
om onzelf te schilderen.
 We gingen aan de slag met verf en rollers en als
alles droog was mochten we met kokers stempelen.
 We tekenden op de krijtborden en
 we kleurden een kindje dat onze juf dan in stukjes knipt.
 Daarna puzzelden we ons kindje terug mooi in elkaar.
 Samen met Jules leerden we onze neusjes snuiten!
Ook leeuw, draakje en pauw hielpen ons hierbij!
Ik blaas eerst door mijn mond ...
Daarna blaas ik opnieuw,
net zoals door mijn mond,
maar nu door mijn neus.
Om te zien of er lucht door mijn neus naar buiten komt,
blaas ik door mijn neus voor een spiegel.
Ik leg een pluimpje op de rand van de tafel:
ik blaas door mijn neus en het pluimpje dwarrelt weg,
helemaal tot het andere einde van de tafel!
Uiteidelijk probeer ik door één neusgaatje te blazen,
gewoon door het andere dicht te houden.
En volgende keer als ik verkouden en ...
neem ik mijn zakdoek. 
Dus gingen we aan de slag om onze eigen
 "Juleszakdoek" te maken.
We speelden een voelspel met de voeldoos!

Een "Julesspel" met de dobbelsteen!
We maakten hartjes voor meester Koen!
Puzzelden het kindje terug in elkaar.

En Juf Shana kwam en ging samen
met ons naar het land van FRANS!
 Er werd ook leuk gespeeld!
En dan willen we ook nog een dikke
DANK JE WEL
 zeggen aan Oma Wilsele (van Mina)
want ze maakte een héél mooie warme sjaal voor Jules! 
en ook een
 DANK JE WEL
aan Karsten voor zijn "coole" autobaan!
We vinden ze "reuzefijn"!
De voorbije weken hebben we heel veel gevoeld,
gekeken en gekriebeld.
Het liedje "Kriebel, kriebel"
en het versje "Mijn gezichtje"
vinden jullie terug in het heen- en weermapje.
 Dit mogen jullie thuis bewaren in jullie liedjes en versjesmap!
We leerden ons lichaam zeker beter kennen!
Tot zover ons verslagje van de voorbije twee weken.
Volgende week gaan we werken  rond "VRIENDEN ZIJN"!
Alvast een fijn weekend iedereen!
xxx en groetjes Juf An