zaterdag 22 januari 2011

Hier ben ik!

Nadat we onze verzammeling spiegeltjes hadden bewonderd,
zijn we ons eigen snoetje en lijfje eens van dichtbij gaan bekijken ... in de spiegel!!
 We zagen een gezichtje met 2 oogjes, 2 oortjes,
1 neusje en 1 mondje met tandjes erin.
Daarna zijn we begonnen met ons eigen gezichtje te knutselen.
Ook ons lijfje werd grondig on de loep genomen.
Samen met Jules gingen we via allerlei spelletjes,
 voelen, kijken in de spiegel, ons lichaam verkennen:
hoofd, oren, buik, voeten, ...
 Wie ben ik? Hoe zie ik eruit ? Wat kan ik al ?
In de gymzaal kregen we allemaal een washandje
 en gingen zo ons hele lijfje wassen.
We wasten ook elkaars rugje
 want daar konden we zelf net niet aan.
 We kregen van Daan spiegelpapier en besloten om zelf een spiegeltje te maken.
Hier zijn we nog mee bezig maar volgende week werken we het zeker af.
We leerden ook een speelliedje: "Ik kriebel op je buikje, ..."
Ziezo, onze tweede week van het nieuwe jaar
was weer veel te snel voorbij.
We hebben veel gevoeld, gekeken en gekriebeld.
We vierden ook de 4de verjaardag van Juul die zondag jarig is. 
Volgende week gaan we ons lichaam verder ontdekken,
want we gaan onze neus leren snuiten,
een "exclusieve" zakdoekendoos maken,
spelletjes met een grote zakdoek,
 onze handjes wassen met water en zeep,
... nog vanalles om te bestuderen dus.
Verder wens ik jullie: een heel fijn weekend
XXX Juf An